شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۰۷:۳۹

معضلات بندر نوشهر از زبان مدیرکل بنادر مازندران

باشگاه خبری فراساحل: مدیر‌کل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه بندر نوشهر یکی از آبراه‌های خوب در بنادر شمالی است، گفت: اگر قراراست این بندر در بازار دریای خزر سهمی داشته باشد باید اراضی پشتیبانی برای آن ایجاد شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، سیاوش رضوانی در آیین افتتاح پروژه‌های سرمایه گذاری و عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر که با حضور معاونت مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی    برگزار شد،  با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد:  امروز به مناسبت هفته دولت نتیجه دسترنج فعالیت مدیران قبلی در زمینه اراضی استحصال شده و استفاده از ذخایر بندر را شاهد هستیم. وی با بیان اینکه بندر نوشهر قابلیت‌های خوبی دارد، افزود: یکی از این ظرفیت‌ها استحصال ۱۴ هکتار اراضی بود که ظرف دو سال واگذار شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران با  اعلام اینکه این بندر دارای ظرفیت اقتصادی و سرمایه گذاری است، خاطر‌نشان کرد: بندر نوشهر یکی از بهترین موقعیت را در میان  بنادر شمالی کشور داشته و همچنین بهترین حوضچه را از نظر وسعت دارد. وی با اشاره به اینکه بندر نوشهر یکی از آبراه‌های خوب در بنادر شمالی است، افزود: یکی از مشکلاتی که بندر نوشهر دارد این است که اگر قرار است این بندر در بازار دریای خزر سهمی داشته باشد باید اراضی پشتیبان داشته باشد. رضوانی با بیان اینکه ظرفیت اسمی بندر نوشهر ۵ میلیون تن است، تصریح کرد: نداشتن اراضی پشتیبانی و نداشتن راه دسترسی از معضلات این بندر به شمار‌می‌رود. وی خاطر‌نشان کرد: مشکلات موجود سبب ‌می‌شود کمتر مورد توجه سرمایه گذاران و حمل و نقلی‌ها قرار بگیرد بنابراین برای رفع این مشکل باید کمک مسئولان شهرستانی را طلب کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندارن خاطرنشان کرد:  هر چه زمان ‌می‌گذرد مشکل بیشتر ‌می‌شود و هزینه‌ها بالا ‌می‌رود و تامین مدل مالی آن دچار مشکل ‌می‌شود. وی  تاکید کرد: باید کمک کرد تا بندر نوشهر با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد و علاقمندان به سرمایه گذاری در ریل اصلی قرار بگیرد. رضوانی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری فعالیت‌های خوبی داشتیم، بیان کرد: در زمینه گردشگری بین شهری و ترددها و تورهای داخل شهری به حمایت بخش خصوصی نیاز است و گردشگری در حوزه فرا منطقه‌ای است که دو فروند شناور خریداری شد و با تقویت آن شهر متحول شده و اشتغالزایی می‌شود.

وی از استقرار دو دستگاه باسکول ۶۰ تنی به ارزش ۶ میلیارد ریال در بندر نوشهر خبر داد و اظهار کرد:  سرمایه گذاری در سال ۹۳ و ۹۴ در بندر نوشهر بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی در قالب سیلو و انبارهای سرپوشیده صورت گرفت. مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران در پایان با تأکید بر اینکه به حفظ جایگاه بندر باید کمک کرد گفت: با ایده دادن و نگاه مثبت باید کارها را برای توسعه این ظرفیت تسریع کرد.



  کد خبر : 2873
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :